Layan Sebentar

Followers

Tuesday, September 27, 2011

Sembang-sembang angin tentang Bajet 2012

1. Kakitangan awam diramal naik gaji lagi.
2. Umur persaraan dinaikkan daripada 58 kepada 60 tahun
3. Menteri Kewangan akan memberi dua bulan bonus atau sebulan bonus saja.


P/S: Kalaulah benar seperti apa yang diramalkan, Cikgu Tie berharap sangat supaya harga barang tak naik melebihi kadar kenaikan gaji. Selalu berdoa supaya diberikan kesihatan yang baik agar dapat menjalankan kerja yang diamanahkan pada lanjut usia dan bersyukur dengan rezeki yang telah berikan.


17 sudi komen N3 Cikgu Tie:

Kakzakie said...

Kakak rasa kakitangan awam boleh dilanjutkan tapi kalau swasta macam kakak tak sanggup rasanya. Masa itu kakak dah ada cucu kot. Hahaha.... beranganlah dulu cikgu.

p/s: cikgu kalau dapat bonus buat GA besar-besar ganjarannya. Nanti kakak join:)

miloais said...

memang berharap harga barangan tak naik...

sebab sokmo yg terjadi - baru dengar khabar2 angin pun
para pekedai dah naikkan harga barang

peritnya hidup!

Prince Halilintar said...

xsabar nk tunggu berita baik ni..

Kunang-Kunang said...

Akak ni dah pencen, kalau ada kenaikan gaji dan bonos tumpang suka jerlah.

Semoga barang2 taklah naik sebab yang jadi mangsa pada orang2 yang macam kak ani ni yang tak naik apa2 pendapatan.

fairus said...

PASAL NAIK GAJI TU MEMANG DAH BANYAK DENGAR.. HARAP2 BETULLAH... :)

luahfikiran said...

SALAM,
KITA SAMA2 TUNGGU ! LF NI ORANG PENCEN. TAK TAHULAH KALAU ADA TEMPIASNYA ! KALAU DIBERI, KITA TERIMA !

Pen Biru said...

insya Allah..doakan yg terbaik jer..

lieynanilaz said...

kadang2 pk...takde kenaikan gaji pun takpe asalkan rege barang x naik..sekarang pun dah rasa terbeban.

Cikgu Tie said...

@KakzakieKalau cikgu tie buat GA, betul ke akak nak join nie? Apakata akak bagi cadangan nak buat GA apa!hehehe....

Cikgu Tie said...

@miloaisBetul tu...harga barang naik lebih dari gajikann!.huhuhu....

Cikgu Tie said...

@Prince Halilintartak sabar macam prince jugak! Sebenarnya tiap-tiap tahun rasa macam ni kannn....

Cikgu Tie said...

@Kunang-KunangMudah-mudahan macam tu lah akak yer!

Cikgu Tie said...

@luahfikiranInsya-Allah akan ada tempiasnya....

Cikgu Tie said...

@Pen Biruinsya-Allah mudah-mudahan...

Cikgu Tie said...

@lieynanilazBetul tu...setuju sangat!

wahida said...

harap2 betul la ramalan ni...tapi berharap sgt jgn ada kenaikan brg2...huhu...

rATu kEBaYA said...

harapnya apa yg diwarwarkan ni dilaksanakanlah..

tapi berharap sangat harga barang tak naik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Sila klik dan layan sebentar!

Sahabat Online 3

Ikan Ajaib Yang Tak Pernah Kenyang Jika Diberi Makan.

Jangan Lupa Tolong Beri Makan Ikan Ajaibku Yang Selalu Lapar ini!

Bacaan Ayat-ayat suci