Layan Sebentar

Followers

Tuesday, December 6, 2011

Berbunga juga akhirnya.....

Alhamdulillah. Pokok Delima Putih pemberian ibu saudara Cikgu Tie pada hujung tahun yang lalu sudah mula berbunga. Sebenarnya inilah pertama kali tanam Pokok Delima Putih  dan Cikgu Tie teruja sangat dengan bunganya yang berwarna putih tu. Biasanya bunga delima yang selalu di lihat adalah berwarna merah, maklumlah sebelum ni hanya ada Pokok Delima Merah ajer kat rumah.huhuhu..... 








P/S: Harap-harap bunganya akan menghasilkan buah dan tidak gugur begitu saja. Bukan apa...tak sabar nak lihat buahnya pulak.hehehe.... ada orang bagi petua, kalau nak bagi lekat buah lebat kena gantung kasut di batangnya. Aduh...perlukah aku amalkan??????!!!!!!

17 sudi komen N3 Cikgu Tie:

Nur-nba said...

Belum pernah melihat buah ni lagi.. Harap2 hasilkan buah yang diinginkan.

IntaNBerliaN said...

mmg betoi tu,, kalu hasil tanaman kita menjadi kita akn rs sgt teruja.. :-)

whitecappuccino said...

tumbuh subur pokok delima ni..semoga membuahkan hasil. tak pernah dengar pulak petua ni..

kakcik said...

Agaknya isinya nanti pun putih juga, kan? :)

Pn Kartini said...

Pastinya tuan empunya bunga turut berbunga2 Di hati.....:)

kasihredha said...

buah dia warna putih juga ke cikgu tie? Nanti kalau dah berbuah...jgn lupa upload gambar

QASEHNYA RANIA said...

mudah-mudahan akan menjadi..amin =)
salam kenal n follow u

wahida said...

festaim dgr petua ni...betul ke?

sal said...

nampak semangat bunganya..
mudah2an buahnya pun semangat..

jgn lupa tangkap gambar bila dah berbuah..
eh..akak pulak excited..

cun09 said...

salam sahabat ^_^

comel jugee ekkk...teringin nk nengok buah nyeee

** moge sihat**

Yatie Awang said...

yatie belum pernah tengok pokok delima ni..macam tu ek bunganya

Abd Razak said...

Assalamualaikum cikgu...

Gantungkan taqwa insya Allah berbuahlah pokok tu..

L said...

cikgu, cikgu mengajar dekat sungai petani ka??


jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

Lia Irdelia said...

wah..
menariknya..

sy suka mkn buah ni,, :)

*tq sudi kunjung teratak sy.. :)

Yumida said...

yer erk...ade gak petua gitu...stoking skali gak ker...mana la tahu kan..kot2 durian berbuah byk tahun ni...hikhikkk

Selendang Merah said...

first time sm tengok bunga pokok nie...

che mid said...

Salam, itu ke bunga buah delima.. bila dah berbuah nanti tentu gambar lagi banyak... gantung kasut tak pe kut.. jgn gantung stokin.. masyem..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Sila klik dan layan sebentar!

Sahabat Online 3

Ikan Ajaib Yang Tak Pernah Kenyang Jika Diberi Makan.

Jangan Lupa Tolong Beri Makan Ikan Ajaibku Yang Selalu Lapar ini!

Bacaan Ayat-ayat suci