Layan Sebentar

Followers

Friday, April 22, 2011

Sehingga menitis air mataku......


Salam pembaca blog Cikgu Tie!


Tersentuh sungguh hati Cikgu Tie ketika menonton movie ini. Cikgu Tie memang.....mudah sangat nak menitiskan air mata bila menonton movie yang macam nie. Tapi tu lah kan.....sebagai seorang guru sudah pasti akan tersentuh bila menonton movie macam nie. Naluri / jiwa seorang gurulah katakan.....

Kepada rakan guru.....bolehlah sama-sama menonton movie nie yer! Saja nak kongsi dengan anda semua.....mudah-mudahan dapat memberi sedikit  motivasi dan inspirasi untuk kita menjadi seorang guru yang lebih berperanan dan bertanggungjawab dalam meningkatkan kualiti pengajaran selaras dengan matlamat Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Insyaallah.....mudah-mudahan.




P/S*** Sebagai seorang guru...apa yang membahagiakan ialah dapat melahirkan murid yang berjaya dan seimbang dari segi intelek, rohani, emosi, jasmani.Namun....untuk melahirkannya bukanlah satu perkara yang mudah tapi memerlukan banyak pengorbanan dan kesabaran.

8 sudi komen N3 Cikgu Tie:

AZRUL AZMI said...

betul tu... walaupun anak didiknya tidak berjaya sekali pun, dia kan berbangga jika anak didiknya mempunyai akhlak dan nilai2 murni yaang terpuji... menghormatinya... dan sebagainya...

Prince Halilintar said...

anggaplah itu satu cabaran utk para guru demi kepentingan negara satu ari nanti..

Kakzakie said...

Kalau tengok keadaaan semasa menjadi guru hari ini terlalu banyak tanggung-jawab nak dipikul dan risiko yg dihadapi....

Tapi percayalah cikgu, selagi ada keikhlasan akan ada ganjaran yg Allah berikan...

kak Erna said...

assalam cikgu tie..akak memang menghargai pengorbanan seorang dulu..tanpa seorang guru siapalah anak2 kita sekarang

CIK TOM said...

cik tom teringin nak jadi cikgu..tp tak tahulah kesampaian ke x..

Cikgu Nurin said...

ye..bukan mudah nak memanusiakan orang....

MiSsZ said...

setuju... jadi cikgu yg benar2 seorang guru bukan tugas mudah.. setakat nak keje makan gaji jadi cikgu tu, itu la yg ramai sekarang ni...

Cikgu Tie, nanti bagi alamat n no contact kat email missz.. nak pos keronsang! Cikgu Tie pilih nak keronsang warna apa dulu tau!

fairus said...

singgah sebentar.. tak sempat nak tengok vieo tu dulu.. nanti senang datang nonton.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Sila klik dan layan sebentar!

Sahabat Online 3

Ikan Ajaib Yang Tak Pernah Kenyang Jika Diberi Makan.

Jangan Lupa Tolong Beri Makan Ikan Ajaibku Yang Selalu Lapar ini!

Bacaan Ayat-ayat suci