Layan Sebentar

Followers

Sunday, February 20, 2011

Untuk apa kita menangis dan untuk apa kita ketawa?...Perlu ker ??!!!


“Adakalanya kita perlu menangis 

agar kita tahu bahawa hidup ini

bukan sekadar untuk ketawa

dan adakalanya kita perlu ketawa 

agar kita tahu menilai 

betapa mahalnya setitis air mata.

20 sudi komen N3 Cikgu Tie:

kasihredha said...

Menangis ...
Perlu...
untuk melepas rasa yang terpendam agar lega & kembali tenang.

Ketawa
agar ceria selalu

amalhaj said...

teringat pulak teman ngan lagu j. sham tuh...... ketawalah lagi.....

bunga said...

terlah dicipta bila sedih menagis..bila kelakor ketawa..haha..

Dr. Rodzila Rodi said...

salam cikgu tie..
emosi manusia bertukar..
inilah lumrah kehidupan..
hehe..
jgn ketawa x bersebab pulak..lain ceritanya..

Sekamar Rindu said...

salam...

Ketika tangis dan tawa tercipta, maka disitulah letak makna hidup..

Cikgu Tie said...

kasihredha...
jika benar menangis itu mampu memberi ketenangan,teruskanlah menangis sehingga reda keresahan hati di samping bertawakal kepada Allah.

Cikgu Tie said...

amajhal....
lagu aper tu,cuba nyanyi sikit!hehehe.....

Cikgu Tie said...

bunga....
ketawa dan menangis itu satu keperluan dalam kehidupan.

Cikgu Tie said...

Dr Rozila....
ya la kan,ketawa sampai tak berhenti-henti takut nanti masuk kategori lain pulak!hehehe....

Cikgu Tie said...

sekamar rindu....
itu bermakna bertapa perlunya kita untuk ketawa dan menangis.

Prince Halilintar said...

sebab dalam diri kite ade perasaan dan otak kite juga berfikir mengenai perasaan yg kite alami..

wahida said...

senyum je la sentiasa...

Cikgu Tie said...

Prince.....
sekali-sekala kena jugak kita melayan perasaan kannn!

Cikgu Tie said...

wahida.....
kata orang senyum itu boleh membantu kita kelihatan muda.nak senyum jugak lah.hehehe...

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Kebekuan air mata datang dari kerasnya hati, kerasnya hati itu datang dari banyaknya tawa

A.s.t.i.n.a said...

smile ... it will make people around us happy..

zati embong said...

suke!

jiwa jat lembut,tgk korean drama pun leh nangis bengkak2 mata, kalau betul2 real life lagilah mudah tersentuh. O.o

Cikgu Tie said...

saudara Abdul Razak.....
maknanya airmata mudah cair seandainya hati kita lembut,
perlu kurangkan ketawa untuk melembutkan hati yang keras.
ya kannn!

Cikgu Tie said...

A.s.t.i.n.a.....
ketawa itu memang menghiburkan.

Cikgu Tie said...

Zati...
lembut sungguh hatimu.....
hapuskanlah air matamu!
sebenarnya cikgu tie pun mudah menangis gak bila tengok cerita sedih.
hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Sila klik dan layan sebentar!

Sahabat Online 3

Ikan Ajaib Yang Tak Pernah Kenyang Jika Diberi Makan.

Jangan Lupa Tolong Beri Makan Ikan Ajaibku Yang Selalu Lapar ini!

Bacaan Ayat-ayat suci